Jump to content


Photo

Most worthy #1 contenders in the ufc


  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#1 VertFTW

VertFTW
  • Free
  • 3,747 posts

Posted 21 April 2017 - 08:54 AM

My top 3 are

Yoel romero by far

Max Holloway

Dominick Cruz
  • WarWest® likes this


#2 Eclipse76

Eclipse76

    HEECLIPSE RETURNS !!!

  • Free
  • 5,430 posts
  • LocationSylvan Lake

Posted 21 April 2017 - 08:59 AM

My top 3 are

Yoel romero by far

Max Holloway

Dominick Cruz


CRUZ got the brakes beat off him for 5 rounds.... lmfao...

No...
  • Decompoze, IRT., WarWest® and 6 others like this

Mirko(The Croatian Sensation) Cro-Cop (Favorite HW) Win or Lose !!

Rampage on the way back to the Title!!

Bas Rutten.. Greatest!! Nuff said. Fedor = G.O.A.T.

http://forums.ufcfig...-i-was-eclipse/

conair.gif?w=780

 

 


#3 BigDaddyDelta

BigDaddyDelta

    VP of the Clit

  • Free
  • 4,851 posts
  • LocationLos Angeles

Posted 21 April 2017 - 09:06 AM

My top 3 are

Yoel romero by far

Max Holloway

Dominick Cruz


Hw- none no one has made it a must.

Lhw- Jones, sadly just cause he technically didn't lose the belt.

MW- Romero

WW- Maia

LW- Ferguson

FW- Max

Bw- TH

Flyw- lol

Wbw- lol

Wfly- Rose

Wfw-lmao lololol
  • WarWest® likes this

                  qUDIQwQ.gif

 


#4 VertFTW

VertFTW
  • Free
  • 3,747 posts

Posted 21 April 2017 - 09:25 AM

CRUZ got the brakes beat off him for 5 rounds.... lmfao...

No...


Well yeah he lost but he's still better than TJ so he's still the #1 contender in that division imo
  • WarWest® likes this


#5 VertFTW

VertFTW
  • Free
  • 3,747 posts

Posted 21 April 2017 - 09:26 AM

Hw- none no one has made it a must.

Lhw- Jones, sadly just cause he technically didn't lose the belt.

MW- Romero

WW- Maia

LW- Ferguson

FW- Max

Bw- TH

Flyw- lol

Wbw- lol

Wfly- Rose

Wfw-lmao lololol


There aren't many true #1 contenders in the UFC lol
  • WarWest® likes this


#6 Eclipse76

Eclipse76

    HEECLIPSE RETURNS !!!

  • Free
  • 5,430 posts
  • LocationSylvan Lake

Posted 21 April 2017 - 09:50 AM

Well yeah he lost but he's still better than TJ so he's still the #1 contender in that division imo


Well actually that Cruz/ Dillasnitch fight could have gone either way.. and he's fighting as the #1 contender for the belt....


Sooooo.

No..


😁
  • Decompoze and WarWest® like this

Mirko(The Croatian Sensation) Cro-Cop (Favorite HW) Win or Lose !!

Rampage on the way back to the Title!!

Bas Rutten.. Greatest!! Nuff said. Fedor = G.O.A.T.

http://forums.ufcfig...-i-was-eclipse/

conair.gif?w=780

 

 


#7 xFINISHxHIMx

xFINISHxHIMx

    UNDISPUTED EA UFC 2 FORUM CHAMPION

  • Free
  • 36,989 posts

Posted 21 April 2017 - 09:50 AM

Max is no contender interimbelts count as real belts. That fight is going to be SICK.
  • Decompoze, Eclipse76 and WarWest® like this

I'm not the best… I just believe that I can do things that people think are impossible.


And at least I am no former Junkie that is all that matters.

#8 xFINISHxHIMx

xFINISHxHIMx

    UNDISPUTED EA UFC 2 FORUM CHAMPION

  • Free
  • 36,989 posts

Posted 21 April 2017 - 09:59 AM

Ferguson

Romero/Mousasi/Whittaker pick one they all deserve it equally.

Rose earned a shot even tho she has no chance against JJ.

Bones never lost the belt.

Sergio after he murks Canjudo

Valentina deserves a rematch with Nunes

Last but not least Cyborg cause there is no one else in the WFW division lol
  • Decompoze and WarWest® like this

I'm not the best… I just believe that I can do things that people think are impossible.


And at least I am no former Junkie that is all that matters.

#9 VertFTW

VertFTW
  • Free
  • 3,747 posts

Posted 21 April 2017 - 10:20 AM

Ferguson

Romero/Mousasi/Whittaker pick one they all deserve it equally.

Rose earned a shot even tho she has no chance against JJ.

Bones never lost the belt.

Sergio after he murks Canjudo

Valentina deserves a rematch with Nunes

Last but not least Cyborg cause there is no one else in the WFW division lol



Romero has climbed the ladder and should be 1st in line based on who he's beaten and how he beat them
  • WarWest® likes this


#10 Mcmax3000

Mcmax3000
  • Moderators
  • 28,038 posts
  • LocationOntario, Canada

Posted 21 April 2017 - 10:26 AM

I disagree with everyone saying Jones didn't lose the title.

 

When he was stripped because of his arrest, which was completely outside the sport, I agreed, but when he tested positive for drugs, he forfeited the right to be considered the real champ in my opinion.


  • crangs, Eclipse76, WarWest® and 6 others like this

#11 freddievanhalen3

freddievanhalen3

    Adolf Sniffler

  • Free
  • 50,673 posts
  • LocationThe Tenderloin SF

Posted 21 April 2017 - 12:11 PM

CRUZ got the brakes beat off him for 5 rounds.... lmfao...

No...

So who would be ahead of him?....
  • WarWest® likes this

2015 Drunkest Forum Poster

2016 Drunkest Forum Poster

2016 Most Laid Back Forum Poster

2016 Nicest Forum Poster

2016 Happiest Forum Poster


#12 skillandpower

skillandpower
  • Free
  • 9,260 posts
  • LocationNevada

Posted 21 April 2017 - 12:21 PM

Good thread but confusing. I would say:

 

Valentina

TJ (because Cruz got sonned by the champ and does not deserve an immediate rematch)

Holloway and Fergunson by far

MW and WW are open for arguments

Jones at LHW 

JDS for HW


  • WarWest® likes this

conair.gif?w=780

 

"Stop doubting me"

 

"Who tha fook is that guy ?"

 

"I wove you Mi"


#13 Eclipse76

Eclipse76

    HEECLIPSE RETURNS !!!

  • Free
  • 5,430 posts
  • LocationSylvan Lake

Posted 21 April 2017 - 12:26 PM

So who would be ahead of him?....


God dammit Freddie!!!
  • Decompoze and WarWest® like this

Mirko(The Croatian Sensation) Cro-Cop (Favorite HW) Win or Lose !!

Rampage on the way back to the Title!!

Bas Rutten.. Greatest!! Nuff said. Fedor = G.O.A.T.

http://forums.ufcfig...-i-was-eclipse/

conair.gif?w=780

 

 


#14 VertFTW

VertFTW
  • Free
  • 3,747 posts

Posted 21 April 2017 - 12:39 PM

Good thread but confusing. I would say:

Valentina
TJ (because Cruz got sonned by the champ and does not deserve an immediate rematch)
Holloway and Fergunson by far
MW and WW are open for arguments
Jones at LHW
JDS for HW



MW is about as clear as the sky right now lol
  • WarWest® likes this


#15 cashfl0w

cashfl0w

    Do you see what happens, Larry?

  • Ultimate
  • 46,449 posts

Posted 21 April 2017 - 12:51 PM

MW is about as clear as the sky right now lol

Only if you're an idiot.


  • skillandpower and I_Take_Roids_m8 like this
Champion of Gambler's Prediction League Season 3, Next Big Thing Season 1, 
UFC Predictions Tournament XV (Team USA vs. Team World) and Tournament of Champions II titles.png
Head-to-head match record since Tournament XV: 24-7-3 (+58)
 

there is literally nothing you don;t know.

 

amazin

 


#16 I_Take_Roids_m8

I_Take_Roids_m8

    #1 Volkan fan and leader of the Oez MILITIA

  • Free
  • 6,775 posts
  • LocationPennsylvania

Posted 21 April 2017 - 01:07 PM

Conor ruined MMA.

And if you want to say he didnt, you ride his **** harder than artem does.
  • Decompoze, Bubba_Sparks, amunera and 6 others like this
AVRpt9W.jpg

#17 Douglass

Douglass

    #1 P4P

  • Free
  • 4,183 posts

Posted 21 April 2017 - 01:09 PM

jon jones

lyoto machida

anderson silva

cub swanson


  • WarWest® likes this

i am not a banana.


#18 VertFTW

VertFTW
  • Free
  • 3,747 posts

Posted 21 April 2017 - 01:10 PM

Only if you're an idiot.



Yoel is on a eight fight win streak lol lots of bonuses and is the best striker in the division and best wrestler. He's clearly the most legit #1 contender in mma right now. He also destroyed your boy Brunson lmao
  • WarWest® likes this


#19 OzPride

OzPride

    The GOAT of Aussie GOATS

  • Free
  • 23,041 posts
  • LocationOztralia

Posted 21 April 2017 - 01:23 PM

Good thread but confusing. I would say:

Valentina
TJ (because Cruz got sonned by the champ and does not deserve an immediate rematch)
Holloway and Fergunson by far
MW and WW are open for arguments
Jones at LHW
JDS for HW


Who at MW or WW besides Yolo and Damien deserve it more?
  • WarWest® and skillandpower like this

UFC PREDICTION TOURNAMENT 9 CHAMPION                 UFC PREDICTION TOURNAMENT 14 CHAMPION

2015 CAMP LEAGUE CHAMPION                             P4P AUSSIE HYPE TRAIN CONTROLLER


v4MjFdj.png


#20 McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

    2016's Award Winner Winner Top 25 Rankings President

  • Banned
  • 22,916 posts

Posted 21 April 2017 - 01:24 PM

Maia
Romero
T Ferg
Jones
Conor (WW shot)
Gamebred (after he shrecks maia)

Edited by GURU|Cole, 21 April 2017 - 01:25 PM.

  • WarWest® likes this

#21 GoToGuy

GoToGuy
  • Free
  • 6,697 posts

Posted 21 April 2017 - 03:00 PM

Hw- none no one has made it a must. I would say Werdum to be honest. Everyone else has lost or is injured.

Lhw- Jones, sadly just cause he technically didn't lose the belt. Agreed. Division is mega shallow right now.

MW- Romero Agreed. More so now that Souza just lose.

WW- Maia Agreed

LW- Ferguson Agreed

FW- Max Agreed

Bw- TH <-? Cruz looked like crap and I like him more but I would say TJ.

Flyw- lol Benavidez weirdly enough. After that I guess Pettis if he can beat Cejudo or Elliot if he can win atleast one more. Super shallow division as well.

Wbw- lol Valentina

Wstw- Rose Agreed

Wfw-lmao lololol Cyborg, the fact they went on with the division without her is ridiculous. Everyone knows she's the real champ. Until she is defeated she is the real WFW champion to me. No matter how many defenses or how much ducking Germaine does.


  • WarWest® likes this

#22 skillandpower

skillandpower
  • Free
  • 9,260 posts
  • LocationNevada

Posted 21 April 2017 - 03:32 PM

Who at MW or WW besides Yolo and Damien deserve it more?

Oz please, forgive me :(


  • freddievanhalen3 and WarWest® like this

conair.gif?w=780

 

"Stop doubting me"

 

"Who tha fook is that guy ?"

 

"I wove you Mi"


#23 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:11 PM

jorge-masvidal-iphone-video.png


  • Eclipse76, WarWest®, KingCarnage and 2 others like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#24 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:26 PM

gegard-mousasi-ufc-fight-night-99-post.j


  • Eclipse76, WarWest®, KingCarnage and 2 others like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#25 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:30 PM

Rampage-Jackson-Dana-White-029.jpg


  • Decompoze, Eclipse76, WarWest® and 4 others like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#26 LayDownDead

LayDownDead

    FIGHT WEEK MAGNY WEEK

  • Free
  • 7,252 posts

Posted 21 April 2017 - 06:33 PM

Neil Magny


  • Eclipse76, WarWest®, KingCarnage and 2 others like this

"Neil Magny's striking is literally perfect" - Dana White

 

"Neil Magny could out box Floyd Mayweather" - Edmond Tarverdyan


#27 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:42 PM

Short notice only

neil-magny-ufc-fight-night-78-open-worko


  • Decompoze, Eclipse76, WarWest® and 4 others like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#28 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:44 PM

56815e6abcd6c_JIMIMANUWA.jpg


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#29 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:46 PM

10-UFC-142-Open-Workouts-Jose-Aldo.jpg


  • Eclipse76, WarWest®, KingCarnage and 2 others like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#30 LayDownDead

LayDownDead

    FIGHT WEEK MAGNY WEEK

  • Free
  • 7,252 posts

Posted 21 April 2017 - 06:47 PM

Short notice only

neil-magny-ufc-fight-night-78-open-worko

 

What a legend


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

"Neil Magny's striking is literally perfect" - Dana White

 

"Neil Magny could out box Floyd Mayweather" - Edmond Tarverdyan


#31 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 06:55 PM

What a legend

 

Beat King Kelvin on short notice so he must be good.  He didn't even use his attributes.  He just went straight at that boy and threw him around.


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#32 LayDownDead

LayDownDead

    FIGHT WEEK MAGNY WEEK

  • Free
  • 7,252 posts

Posted 21 April 2017 - 06:57 PM

Beat King Kelvin on short notice so he must be good.  He didn't even use his attributes.  He just went straight at that boy and threw him around.

 

Neil is the originator of big boy'd. We will look back at that fight as a super fight when King Neil and King Kelvin take their straps


  • Eclipse76, WarWest®, Banham and 1 other like this

"Neil Magny's striking is literally perfect" - Dana White

 

"Neil Magny could out box Floyd Mayweather" - Edmond Tarverdyan


#33 LayDownDead

LayDownDead

    FIGHT WEEK MAGNY WEEK

  • Free
  • 7,252 posts

Posted 21 April 2017 - 06:59 PM

Also:

 

3nRGoSz.jpg


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

"Neil Magny's striking is literally perfect" - Dana White

 

"Neil Magny could out box Floyd Mayweather" - Edmond Tarverdyan


#34 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 07:03 PM

Also:

 

3nRGoSz.jpg

 

Decision machine alternating wins and losses her entire career.  Good take, m8.


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#35 LayDownDead

LayDownDead

    FIGHT WEEK MAGNY WEEK

  • Free
  • 7,252 posts

Posted 21 April 2017 - 07:06 PM

Decision machine alternating wins and losses her entire career.  Good take, m8.

 

Only people to beat Carla in the UFC: J^2 and Randa

 

MAKE IT HAPPEN DANA


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

"Neil Magny's striking is literally perfect" - Dana White

 

"Neil Magny could out box Floyd Mayweather" - Edmond Tarverdyan


#36 CorporalClegg209

CorporalClegg209

    Yeah well, I still jerk off manually

  • Free
  • 17,330 posts

Posted 21 April 2017 - 07:15 PM

Only people to beat Carla in the UFC: J^2 and Randa

 

MAKE IT HAPPEN DANA

 

Oh yeah I forgot she split decisioned the chit out of Carla.  I actually ran a prop bet on her by decision because Carla was too heavily favored.  The risk was like 3 bucks though... :(


  • WarWest®, KingCarnage, Banham and 1 other like this

qUDIQwQ.gif

 

Don't want to brag but I've done dong comparisons with white guys before

 

 

 


#37 Douglass

Douglass

    #1 P4P

  • Free
  • 4,183 posts

Posted 21 April 2017 - 08:05 PM

HW- cain and werdum are even.  cry about it.

LHW- jones or GTFO

MW- romero then rockhold

WW- wonderboy obv.

LW- khabib duh

FW- max

BW- dillashaw (he beat cruz bros)

FlW- benavidez or cejudo - flip for it

 

WFW- lol not a division

WBW- roll a 6 sided die because theres a grip of chicks tied for #1 IMO opinion.

WSW- gadelha duh


  • WarWest® likes this

i am not a banana.


#38 Yesterdays_Hero

Yesterdays_Hero

    Leader of The 5k Family

  • Free
  • 33,951 posts

Posted 21 April 2017 - 08:27 PM

Rampage-Jackson-Dana-White-029.jpg

 

Is that **** pre-roids Lorenzo?


  • Eclipse76, WarWest® and KingCarnage like this

1z3tcvc.jpg

     OFFICIAL UFC FORUM +1 POSTER OF THE PREVIOUS TWO YEARS


#39 Bubba_Sparks

Bubba_Sparks

    Respect the Legend

  • Free
  • 24,758 posts

Posted 21 April 2017 - 11:11 PM

Conor ruined MMA.

And if you want to say he didnt, you ride his **** harder than artem does.


Nope. The ufc ruined it by allowing conor to dictate due to their greed.

I find it bizarre that we would blame any fighter for trying to make as much money as possible. The match-makers who made conor v nate II instead of conor v Holloway are to blame. They are the same people who made Bisping v Hendo instead of Bisping v yolo.
  • Decompoze and WarWest® like this

Winning coach of 2016 Camps League - Team FRANKLIN

Chief of the Rich "Ace" Franklin fan-club

Founder of the welcoming/rehabillitation team

 

rich-franklin.jpg


#40 freddievanhalen3

freddievanhalen3

    Adolf Sniffler

  • Free
  • 50,673 posts
  • LocationThe Tenderloin SF

Posted 21 April 2017 - 11:28 PM

Nope. The ufc ruined it by allowing conor to dictate due to their greed.

I find it bizarre that we would blame any fighter for trying to make as much money as possible. The match-makers who made conor v nate II instead of conor v Holloway are to blame. They are the same people who made Bisping v Hendo instead of Bisping v yolo.

He said the UFC not Conor
  • WarWest® likes this

2015 Drunkest Forum Poster

2016 Drunkest Forum Poster

2016 Most Laid Back Forum Poster

2016 Nicest Forum Poster

2016 Happiest Forum Poster


#41 Bubba_Sparks

Bubba_Sparks

    Respect the Legend

  • Free
  • 24,758 posts

Posted 22 April 2017 - 02:41 AM

He said the UFC not Conor


Um, he said conor ruined mma. It's in the post I quoted.
  • WarWest® likes this

Winning coach of 2016 Camps League - Team FRANKLIN

Chief of the Rich "Ace" Franklin fan-club

Founder of the welcoming/rehabillitation team

 

rich-franklin.jpg


#42 OzPride

OzPride

    The GOAT of Aussie GOATS

  • Free
  • 23,041 posts
  • LocationOztralia

Posted 22 April 2017 - 04:37 AM

Oz please, forgive me :(


Nothing to forgive m8
  • WarWest® likes this

UFC PREDICTION TOURNAMENT 9 CHAMPION                 UFC PREDICTION TOURNAMENT 14 CHAMPION

2015 CAMP LEAGUE CHAMPION                             P4P AUSSIE HYPE TRAIN CONTROLLER


v4MjFdj.png


#43 McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

    2016's Award Winner Winner Top 25 Rankings President

  • Banned
  • 22,916 posts

Posted 22 April 2017 - 05:02 AM

Nope. The ufc ruined it by allowing conor to dictate due to their greed.
I find it bizarre that we would blame any fighter for trying to make as much money as possible. The match-makers who made conor v nate II instead of conor v Holloway are to blame. They are the same people who made Bisping v Hendo instead of Bisping v yolo.


Both excellent business decisions
  • WarWest® likes this

#44 Bubba_Sparks

Bubba_Sparks

    Respect the Legend

  • Free
  • 24,758 posts

Posted 22 April 2017 - 05:10 AM

Both excellent business decisions


Short term yes, long term no.
Businesses that prioritise short term gain over long term growth tend to fail ultimately.
  • WarWest® likes this

Winning coach of 2016 Camps League - Team FRANKLIN

Chief of the Rich "Ace" Franklin fan-club

Founder of the welcoming/rehabillitation team

 

rich-franklin.jpg


#45 McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

    2016's Award Winner Winner Top 25 Rankings President

  • Banned
  • 22,916 posts

Posted 22 April 2017 - 05:48 AM

Short term yes, long term no.
Businesses that prioritise short term gain over long term growth tend to fail ultimately.


Why would it be short term? Both fights made significantly more revenue than the fights you wanted to happen. Seems like that was just a gain, not long term or short term.

Are you trying to speculate that the UFC lost fans because of those fight making decisions? It seems to be the opposite of that. People vote with their wallets, if they didn't like these fights they wouldn't of bought them.
  • WarWest® likes this

#46 I_Take_Roids_m8

I_Take_Roids_m8

    #1 Volkan fan and leader of the Oez MILITIA

  • Free
  • 6,775 posts
  • LocationPennsylvania

Posted 22 April 2017 - 07:09 AM

Why would it be short term? Both fights made significantly more revenue than the fights you wanted to happen. Seems like that was just a gain, not long term or short term.

Are you trying to speculate that the UFC lost fans because of those fight making decisions? It seems to be the opposite of that. People vote with their wallets, if they didn't like these fights they wouldn't of bought them.



The problem is that the ranking system doesn't mean anything anymore. It's a joke. People just talk their way to title shots.

Not only that, but now you have WW and MW that is following suit where they don't want to defend their belts and instead take on super fights or move up or down to try for another title.

That would be fine if they clean out thein divisions but not even Silva, GSP, or Jones did that (well Silva did have a couple fights at 205 but nowhere near title contender shots).

If I was in those divisions as a fighter, and clawed my way up the rankings with wins and beating everybody and the champion is calling the shots on who he faces, I'd probably goto a different organization.

Hell, Codo Garbrandt doesn't even have a defense yet and he is already talking about moving down or up.

It's a joke. And if you can't see that Blessed Cole, then I'm sorry. I've been watching this circus since 97. It is far past its peak when it comes to entertainment, at least for me.
  • Bubba_Sparks and WarWest® like this
AVRpt9W.jpg

#47 McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

McMod_FUCKS_his_FAT_DISGUSTING_MOM_in_the_ASS_BEG_is_a_CUNT_too_LMFAO

    2016's Award Winner Winner Top 25 Rankings President

  • Banned
  • 22,916 posts

Posted 22 April 2017 - 07:57 AM

The problem is that the ranking system doesn't mean anything anymore. It's a joke. People just talk their way to title shots.
Not only that, but now you have WW and MW that is following suit where they don't want to defend their belts and instead take on super fights or move up or down to try for another title.
That would be fine if they clean out thein divisions but not even Silva, GSP, or Jones did that (well Silva did have a couple fights at 205 but nowhere near title contender shots).
If I was in those divisions as a fighter, and clawed my way up the rankings with wins and beating everybody and the champion is calling the shots on who he faces, I'd probably goto a different organization.
Hell, Codo Garbrandt doesn't even have a defense yet and he is already talking about moving down or up.
It's a joke. And if you can't see that Blessed Cole, then I'm sorry. I've been watching this circus since 97. It is far past its peak when it comes to entertainment, at least for me.


I can absolutely see that as being the case the majority of the time now a days. But so what? If anything its only creating buzz for the company. This is what the majority wants, they want beef, they want fun fights.

Not long ago the UFC was declining because of the terrible match ups they were putting on. Nobody wanted to watch boring stylistic match ups of fighters they didn't care about. But what did you do, the UFC had to follow their rankings system...

Now it's about entertainment, which is what competitive fighting should be about anyways.
  • WarWest® and I_Take_Roids_m8 like this

#48 Bubba_Sparks

Bubba_Sparks

    Respect the Legend

  • Free
  • 24,758 posts

Posted 22 April 2017 - 08:24 AM

Why would it be short term? Both fights made significantly more revenue than the fights you wanted to happen. Seems like that was just a gain, not long term or short term.

Are you trying to speculate that the UFC lost fans because of those fight making decisions? It seems to be the opposite of that. People vote with their wallets, if they didn't like these fights they wouldn't of bought them.


I'm not totally convinced that conor v nate made any more money than conor v Holloway would have done. People tune in to see conor fight.

The long term damage is done by tarnishing the credibility of the belt. This turns off the dedicated fans who are the ones that will sustain this business long term. The fans of mma are the ones who will sustain the ufc 10 years down the line, not the Irish guys who have just tuned in to watch conor.

In my opinion, the ufc missed a huge trick by rushing the two belt thing with conor. Had he had two or three convincing defences at fw, they could have built on his popularity without sacrificing anything. Instead, they got some good ppv numbers, but planted the seed in all champion's mind that they can pick and choose who they fight.

There's also the fact that the guys outside the top 5 will get increasingly frustrated and take their trade elsewhere. Long term thinking it ain't...
  • WarWest® and I_Take_Roids_m8 like this

Winning coach of 2016 Camps League - Team FRANKLIN

Chief of the Rich "Ace" Franklin fan-club

Founder of the welcoming/rehabillitation team

 

rich-franklin.jpg


#49 PATSTER

PATSTER

    ᕙ༼ຈل͜ຈ༽ ᕗ

  • Free
  • 21,058 posts

Posted 22 April 2017 - 09:39 AM

Derek Brunson
  • Eclipse76, WarWest®, KingCarnage and 4 others like this

"Harley Davidson changed my life." - Dana White, 2015

 

photo-thumb-406774.jpg?_r=1464729176photo-thumb-406774.jpg?_r=1464729176photo-thumb-406774.jpg?_r=1464729176photo-thumb-406774.jpg?_r=1464729176photo-thumb-406774.jpg?_r=1464729176photo-thumb-406774.jpg?_r=1464729176


#50 BigDaddyDelta

BigDaddyDelta

    VP of the Clit

  • Free
  • 4,851 posts
  • LocationLos Angeles

Posted 22 April 2017 - 09:44 AM

Conor every division wtf not!
  • WarWest® likes this

                  qUDIQwQ.gif